Udruženje Obrtnika Sisak
Image default
Novosti

Poruka 3. Foruma cvjećara: Svi imaju ulogu u zaustavljanju rada na crno

42% provedenih nadzora utvrdilo neregistriranu djelatnost trgovine; na društvenim mrežama i pri vjenčanjima najviše nelojalne konkurencije

3. Forum cvjećara Hrvatske obrtničke komore održan je u Matici hrvatskih obrtnika, s naglaskom na svakodnevne probleme koji utječu na poslovanje hrvatskih cvjećara. Uz panel raspravu na kojoj su sudjelovali predstavnici Državnog inspektorata, proizvođača repromaterijala i veletrgovca te obrtnika cvjećara, održala se i edukacija na temu Fiskalizacija 2.0. u kojoj su predstavljene novosti koje očekuju cvjećare aranžere od sljedeće godine, za koje je ispit stručne osposobljenosti do sada položilo 2.414 osoba.

Načelnica Sektora za nadzor trgovine, usluga i zaštite potrošača u Državnom inspektoratu Marina Lovrić izložila je na panelu kako je ciljani inspekcijski nadzor neregistrirane djelatnosti bio usmjeren na društvene mreže, uslijed čega je nadzor u 42 % slučajeva utvrdio neregistriranu trgovinu, a u 37 % slučajeva ista je utvrđena isključivo putem društvenih mreža, u najvećoj mjeri Facebooka, objašnjavajući da inspekcija ima ovlast po potrebi provesti probnu kupnju. Također, pri odgovoru na upit je ustvrdila da je s obzirom na rezultate u planu pojačati broj nadzora, ali je istaknula i važnost podnošenja predstavki od same struke i građana.

„Upravo u smjeru poticanja podnošenja anonimnih prijava od građana i samih obrtnika na razini tri područne komore – Ličko-senjske, Istarske i Primorsko-goranske – provodi se projekt „Stop radu na crno“, na istu temu smo zatražili sastanak u Državnom inspektoratu, kako bismo projekt proširili i ojačali. Danas ćemo se dotaknuti problema kako se boriti protiv rada na crno i nelegalne prodaje putem društvenih mreža, na koji način osigurati pravedne uvjete poslovanja za registrirane obrtnike, kakva su iskustva s radom inspekcija i njihovim postupanjima te problematika veletrgovine cvijećem i aranžerskim materijalom. To nisu jedini problemi s kojima se bavimo i ovo nije jedino mjesto na kojem tražimo rješenja. Tu je svakako i ograničenje rada nedjeljom te radimo sve što je u našoj moći da u promjeni zakonodavnog okvira dobijemo izuzeća za obiteljske obrte te koristimo svaku priliku da kod zakonodavca lobiramo za takvo rješenje ove situacije koje pogađa najčešće najmanje i najranjivije te svakako vas, naše cvjećare. Postoji razumijevanje za takvu inicijativu i vjerujem da ćemo uspjeti“, istaknuo je predsjednik HOK-a Dalibor Kratohvil na Forumu te dodao da će HOK  uputiti traženje da se praznik Svih Svetih proglasi sajmenim danom, kako cvjećari ne bili oštećeni na taj dan važan za njihovo poslovanje.

Predsjednica Sekcije cvjećara HOK-a Edita Merćep istaknula je da postoji zabluda da su oni što rade „na crno“ jeftiniji, naglasila da je odabir cvjećara koji ima registriranu djelatnost uplata u državni proračun i omogućavanje naknade rodiljama itd. te pozvala građane da biraju obrtničko: „Kvaliteta cvijeća, umijeće izrade te u velikom broju slučajeva poznavanje želja i ukusa svojih klijenata odlike su florista. Floristi nisu trgovci, oni su umjetnici“. S njom se slaže i članica Predsjedništva HOK-a i Sekcije cvjećara HOK-a Irena Kovačić koja naglašava da neregistrirana djelatnost i uratci koji proizlaze iz nje srozavaju samu struku te da cvjećari moraju educirati svoje klijente i približiti im što dobivaju svojim odabirom.

Potpredsjednik HOK-a i predsjednik Organizacijskog odbora Antun Trojnar podijelio je s okupljenima da je upravo sastanak sa Sekcijom svjećara i predstavnicima Zelene tržnice na temu ograničavanja kupnje repromaterijala i cvijeća samo na one s registriranom djelatnošću bio jedan od njegovih prvih inicijativa prije 12 godina na mjestu predsjednika Udruženja obrtnika grada Zagreba, uz konstataciju da je i sada situacija ista, no i da neće odustati od takve inicijative. Filip Čabraja iz Boxes d.o.o., predstavnik proizvođača repromaterijala i veletrgovca repromaterijalom i cvijećem, istaknuo je da su u startu se opredijelili za poslovanje s registriranim subjektima te je pozdravio i podržao takvu inicijativu, no i izrazio sumnju u postojanje takve zakonske podloge i interesa da do takve regulative i dođe.

Edukacija o promjenama koje stupaju na snagu sljedeće godine završila je velikim brojem pitanja sudionika. „Fiskalizacija2.0., koja stupa na snagu s najvećim brojem odredbi 1. siječnja 2026. utječe na sve djelatnosti pa tako i na cvjećare, njima će biti nešto jednostavnija prilagodba jer već svi rade putem fiskalnih blagajni pa će ovdje imati manje prilagodbe, a što se tiče same prilagodbe na e-račune moraju kao i svatko drugi odabrati informacijskog posrednika i prijaviti ga Poreznoj upravi do 31. 12. ove godine i omogućiti svojim sustavima da zaprimaju i izdaju e-račune od 1. siječnja 2026. Ukoliko nisu u sustavu PDV-a imaju jedan dio odgode s 1.1. 2027. Na edukaciji smo prošli i njihove pripadajuće KPD oznake, što će im zasigurno olakšati primjenu ovog zakona“, rezimirala je Đurđica Mostarčić, predavačica i predsjednica Sekcije računovođa HOK-a.

Slične objave

Prijedlog Programa priuštivog najma isključuje obrtnike

Tajnica UOSK

VARTEKS d.d. novi partner u projektu HOK Zajednička nabava.

uosk

Javni poziv obrtnicima za podjelu monografije ˝Jedinstvo je moć˝

uosk
rfwbs-sliderfwbs-sliderfwbs-slide